Tikimasi, kad „SpaceX“ palydovinio interneto tinklas „Starlink“ šią savaitę pasieks naują klientų etapą, antradienį Teksaso įstatymų leidėjams sakė bendrovės prezidentas Gwynne Shotwell.
„Šią savaitę, beje, aplenksime 4 milijonus Starlink klientų, o tai yra gana įdomu“, – sakė ji liudydama prieš valstybinio būsto asignavimų komiteto posėdį. (Ketvirtadienį „SpaceX“ patvirtino šį etapą.)
Šis etapas reikš, kad vien nuo gegužės pabaigos „SpaceX“ įgijo milijoną naujų klientų. Tai pranoksta ir taip įspūdingą įmonės augimo tempą: „Starlink“ savo produkto beta versijos paslaugą pradėjo teikti 2020 m. spalį; 2022 m. gruodį jis pasiekė 1 mln. prenumeratorių, 2023 m. rugsėjį – 2 mln., o gegužę – 3 mln. Dabar žvaigždyną sudaro beveik 6 000 palydovų, o paslauga teikiama beveik 100 šalių individualiems vartotojams, taip pat dideliems verslo klientams, pavyzdžiui, pagrindinėms oro linijoms ir kruizinėms linijoms.
Pramonės tyrimų ir konsultacijų įmonės „Quilty Space“ duomenimis, paslauga šiemet uždirbs 6,6 mlrd. USD pajamų – daugiau nei 1,4 mlrd. USD prieš dvejus metus.
„Starlink“ yra pagrindinis „SpaceX“ planas komercializuoti ir galiausiai ištirti kosmosą. Nors bendrovė ir toliau rinko pinigus iš investuotojų, generalinis direktorius Elonas Muskas jau daugelį metų teigė, kad pajamos iš plačiajuosčio interneto paslaugos padėtų finansuoti tolesnę didžiulės daugkartinio naudojimo raketos „Starship“ plėtrą. Savo ruožtu Starship prisijungimas prie interneto padės įmonei paleisti dar daugiau Starlink palydovų didesniu ritmu.
„Starlink“ tapo neginčijamu palydovinio interneto milžinu. Pradėjus teikti paslaugas, ji užėmė didesnę rinkos dalį iš senų įsitvirtinusių operatorių, tokių kaip „Viasat“ ir SES, kurie eksploatuoja didelius palydovus aukštesnėje geostacionarioje orbitoje. Šiuo metu yra keletas kitų žvaigždynų, ypač „Amazon“ projektas Kuiper, tačiau jie dar turi pradėti komercinę paslaugą.