Saulės baterijos yra beveik visur. Yra didelė tikimybė, kad vienas iš jūsų kaimynų turi juos ant stogo, kaip ir didelė parduotuvė, esanti gatvėje. Važiuodami ten, šalia kelio galite pamatyti jų lauką. Esant tokiai visur, jums būtų atleista, jei manytumėte, kad nėra kur tobulėti.
Venkatesanas Murali norėtų įrodyti, kad klydote.
Murali, „Merlin Solar“ įkūrėjas ir technikos direktorius, beveik dešimtmetį tyrinėja saulės energiją nauju požiūriu. Jis įkūrė įmonę 2016 m., po įspūdingo Solyndros žlugimo 2011 m. ir Kinijos gamintojams nuvertinus plokštes stulbinančia sąnaudų kreive. Tačiau Muralis liko fiksuotas, nors ir pasimokė iš nesėkmės.
„Negąsdinkite žmonių kažkuo naujo“, – sakė jis „TechCrunch“. „Jokių naujų molekulių, jokios naujos fizikos“.
Vietoj to Merlin Solar kreipėsi į esamą ir plačiai naudojamą saulės technologiją – monokristalinį silicį. Saulės elementai, pagaminti iš šių medžiagų, yra nebrangūs, bet trapūs; Siekdamos išvengti lūžių, įmonės paprastai monokristalinį silicį įdeda į dvi stiklo plokštes, apribotas metaliniu rėmu. Dėl to plokštės yra sunkios ir riboja, kur jas galima montuoti.
Murali norėjo lanksčių saulės baterijų, tačiau monokristalinio silicio naudojimas buvo iššūkis. „Viskas, kas yra kristališka, ilgainiui įtrūks“, – sakė Murali. „Ar galime užtikrinti, kad kiekvienas elektronas ras savo kelią, net jei kulka praskriejo?
Siekdama atsakyti į tai, bendrovė pakeitė ląstelių prijungimo būdą skydelyje. Merlinas padidino jungčių skaičių priekyje ir gale, o tarp langelių jungtys tapo elastingos, kad jos galėtų atšokti po sulenkimo.
„Staiga gavome produktą, kuris buvo ne tik atsparus įtrūkimams, bet ir elektriškai atsparus įtrūkimams“, – sakė jis.
„Merlin“ plokštės yra daug lengvesnės nei įprastos stiklo plokštės, o jų lankstumas keičia jų montavimo būdą ir vietą. Plokštės yra su klijais ant pakuotės, todėl jas galima pritvirtinti prie paviršių kaip vaikišką lipduką. Lenkianti konstrukcija gali sekti skirtingų paviršių kontūrus, todėl juos galima pritvirtinti, pavyzdžiui, ant Winnebago Airstream priekabos stogo.
Merlin teigia, kad jo plokštės gali geriau susidoroti su daliniu atspalviu nei tradicinės plokštės. Tradiciniame skydelyje, kai kažkas panašaus į lapą uždengia elemento kampą, energijos gamyba smarkiai sumažėja. „Merlin“ jungčių tinklas suteikia daugiau galios nukreipti aplink užtemdytą langelį.
Dėl papildomo lankstumo, lengvo svorio ir galimybės valdyti šešėlį Merlin's plokštės tapo mėgstamiausiomis pramoginių transporto priemonių savininkų tarpe. Bendrovė taip pat pardavė plokštes tokioms įmonėms kaip „Perdue“, „Daimler“ ir „Ryder“, kad jos būtų naudojamos jų sunkvežimiuose, leidžiančios joms sumažinti tuščiąja eiga arba iškastinio kuro naudojimą šaldytuvams maitinti.
„Merlin“ patobulinimai reiškia, kad jos gaminiai kainuoja daugiau nei įprastos saulės baterijos, todėl įmonė buvo priversta kūrybiškai nuspręsti, kam parduoda. „Mes einame į erdves, kuriose nekonkuruojame vien dėl išlaidų“, – sakė Murali. „Kai sumažinu sunkvežimio tuščiąja eiga, susiduriu su nešvaria ir brangia energija, gaunama deginant dyzeliną. Taigi, kai aš tam prieštarauju, mano IG paprastai būna per pusantrų metų.
Be RV savininkų ir siuntėjų, bendrovė taip pat žvelgia į saulės energijos verslą ant stogo, kuriame įrengiama didelė dalis saulės baterijų. Siekdama padidinti savo mastą, bendrovė neseniai surinko 31 milijono dolerių B seriją, vadovaujamą Fifth Wall, dalyvaujant Saint Gobain ir Ayala.
„Merlin“ tikisi, kad „Saint Gobain“, viena didžiausių stogo dangų medžiagų kompanijų, taps vienu didžiausių startuolio klientų, o jos plokštės atsidurs „Saint Gobain“ saulės juostose, sakė „Merlin“ COO Laura Allen.