Kai „VanMoof“ praėjusiais metais paskelbė apie bankrotą, apie 5000 klientų, iš anksto užsisakiusių elektroninius dviračius, liko be problemų. Dabar „VanMoof“ veikia naujai valdomai, o dabartiniai įmonės savininkai taikosi tiems patiems klientams, siūlydami jiems 1000 eurų nuolaidą naujam dviračiui.
Tai įžūli strategija, kuria siekiama lažintis, kad klientai taip mėgsta VanMoof dviračius, kad už juos paklos dar kelis tūkstančius eurų.
Prieš tai, kai jis žlugo, VanMoof paprašė klientų sumokėti beveik visą sumą, kai jie iš anksto užsakė, taip siekdami suteikti pradiniam apyvartiniam kapitalui, todėl pristatymo laukimas taip pat buvo ilgas. Dviračiai kainuoja nuo 2300 iki 2500 eurų, priklausomai nuo modelio ir metų.
Šiandieniniai modeliai – pilno dydžio S5 su 27,5 colio ratais ir tiesiu rėmu, taip pat mažesnis A5 su 24 colių ratais ir perkeliamu rėmu – kainuoja 3298 eurus. O tai reiškia, kad klientai, norintys pasinaudoti šia nuolaida, turės sumokėti dar 2298 eurus prie to, ką jau sumokėjo už nepristatytą elektroninį dviratį. Paprasčiau tariant, jie išleistų beveik 5600 EUR už vieną VanMoof dviratį.
„Akivaizdu, kad tai nėra visa raiška. Mes tai puikiai žinome“, – „TechCrunch“ sakė „VanMoof“ generalinis direktorius Eliottas Wertheimeris. „Mes matome, kad tai yra gestas, padedantis žmonėms, kurie vis dar tiki, grįžti į kelią [VanMoof].
Prieš bankrutuodamas 2023 m. liepos mėn., „VanMoof“ pritraukė beveik 200 mln. USD rizikos kapitalo ir įgijo kultą pagal savo aptakių, madingų, neperkrautų elektroninių dviračių, sukurtų nuo galo iki galo ir valdomų integruota programa, viziją. Stilius buvo, bet startuoliui trūko vykdymo. Naudojant pagal užsakymą pagamintas dalis, dviračiai dažnai lūždavo, todėl jas buvo sunku laiku pakeisti, ypač jei nebuvo sukurtas tvirtas techninės priežiūros tinklas. Anot Wertheimerio, bendrovė taip pat panaudojo savo rizikos kapitalo pinigus, kad dirbtinai sumažintų kainas, o tai greitai tapo netvariu.
„Lavoie“, „McLaren Applied“ padalinys, kuris buvo įkurtas 2022 m. gaminant elektroninius paspirtukus, įsigijo VanMoof 2023 m. rugpjūčio mėn. Nuo tada „Lavoie“ dirbo siekdama atkurti VanMoof tiekimo grandinę ir sukurti platų paslaugų tinklą visoje Europoje ir kai kuriose Europos šalyse. JAV; atgaivinti VanMoof techninę ekosistemą, įskaitant jos programas ir svetainę; ir iš naujo suprojektuoti pagrindinius VanMoof produktus. Kitaip tariant, šiandien „VanMoof“ teigia siūlantis patikimesnius, taisomus elektroninius dviračius, kurie buvo išbandyti „McLaren“ bandymų ir dizaino iteracijos procese.
„Mes praėjome restruktūrizavimą, jau nebepraleidome naujo. Mes pradedame svarstyti, kaip atkurti prekės ženklą ir pradėti iš naujo“, – sakė Wertheimeris. „Visos šios kelionės metu buvo svarstoma, ką galime padaryti žmonėms, kurie negavo savo dviračių?
Matyt, atsakymas į šį klausimą yra bandyti privilioti klientus su nuolaidomis, o ne grąžinti jiems pinigus, nes tie pinigai yra susieti bankroto procese. Wertheimeris „TechCrunch“ sakė, kad pinigai, kuriuos klientai mokėjo už savo dviračius, taip pat patys dviračiai yra bankroto turto dalis, kurią valdo turto administratoriai Nyderlanduose. Tai reiškia, kad Lavoie neturi prieigos prie tų lėšų.
„Taigi viskas, ką galėtume padaryti, kad paremtume žmones, kurie nepirko savo dviračių iš senosios įmonės, iš tikrųjų turės būti iš mūsų pačių kišenės“, – sakė Wertheimeris ir pažymėjo, kad 1000 eurų yra daugiausia, ką „Lavoie“ gali sau leisti, „nekeldama grėsmės mūsų egzistavimui“. .
Wertheimeris taip pat pažymėjo, kad bankroto procesas tebevyksta, o klientai vis tiek turės gauti dalines lėšas, kai tik jis bus išspręstas. Nors, atsižvelgiant į tikriausiai ilgą garantuotų kreditorių ir prioritetinių neužtikrintų kreditorių eilę prieš tuos klientus (jau nekalbant apie teisinius mokesčius, susijusius su bankroto procesu), klientai tikriausiai neturėtų sulaikyti kvapo.
Tie, kurie nori užsiregistruoti nuolaidai, gali kreiptis čia, tačiau pasiruoškite šiek tiek sudėtingam procesui.
Kai Lavoie perėmė VanMoof, ji negalėjo pasiekti bendrovės klientų užsakymų dėl chaotiškos užpakalinės sistemos ir dalijimosi duomenimis apribojimų, susijusių su Europos GDPR reglamentu. Tai reiškia, kad klientai, norintys išgryninti nuolaidą, turės tiesiogiai susisiekti su VanMoof ir parodyti dokumentus, įrodančius, kad jie padarė užsakymą.
Jiems taip pat teks susigrąžinti lėšas iš banko per mokėjimo grąžinimą, jei dar to nepadarė. „VanMoof“ suteiks nuolaidas tik tiems žmonėms, kurie gali įrodyti, kad tokiu būdu bandė atgauti pinigų ir jiems nepavyko.
Tiems, kurie džiaugiasi atlikę visus šiuos veiksmus ir iš anksto, nuolaidą gali pritaikyti iki 2027 m. gruodžio 31 d.
Neaišku, ar VanMoof strategija pasiteisins. Vienas dalykas yra tikras: startuolio ateitis priklauso nuo jo sugebėjimo atgauti klientų pasitikėjimą ir įvykdyti savo pažadus. Klientai turės nuspręsti, ar seksualaus, naujai sukurto elektroninio dviračio žavesys vertas kainos ir pastangų, ar praeities nesėkmės juos atitolins visam laikui.